Conversie verlies voorkomen op de betaalpagina.

Conversie verlies voorkomen op de betaalpagina.

De betaalpagina is de belangrijkste pagina op de website. Het is het punt waar potentiële klanten hun pinpas trekken en jij als ondernemer geld gaat verdienen. Maar het is ook een pagina waar veel websites worstelen met conversieverlies. Hoe kun je ervoor zorgen dat bezoekers niet afhaken bij de winkelwagen en daadwerkelijk gaan betalen. We gaan enkele onderwerpen bespreken die conversie verlies voorkomen op de betaalpagina. 

Geen afleiding op de betaalpagina.

Op de betaalpagina is het doel, om de bezoeker zo snel mogelijk te laten betalen. Haal alles wat niet nodig is weg op de betaalpagina. Menu items, social media buttons, email adres en telefoonnummer. Hierdoor kan de bezoeker worden afgeleid. Waardoor de bezoeker vertrekt van de betaalpagina.

Maak het afrekenproces eenvoudig op de betaalpagina.

Houd het afrekenproces zo eenvoudig en gestroomlijnd mogelijk. Vraag alleen om de essentiële informatie die nodig is voor de transactie, zoals naam, verzendadres en betaalinformatie. Verwijder onnodige stappen van de betaalpagina, zoals verplichte accountregistratie voordat de bezoeker kan afrekenen.

Verwijder kortingscodes.

Kortingscodes hebben een enorme bijdragen aan conversie verlies op betaalpagina. Wat gaat een bezoeker doen als ze een veld zien met kortingscode? Dan gaan ze op google zoeken naar een kortingscode, ze hebben het idee te veel te betalen of ze vinden het product ergens anders goedkoper. Hierdoor is de bezoeker afgeleid en vertrokken van de website.

Vertrouwen opbouwen op de betaalpagina.

Om het laatst zetje te geven aan de bezoeker wil de bezoeker graag nog is samengevat hebben wat hij gaat kopen. Werk met een opsomming waarom de bezoeker aan het juiste adres is en voeg reviews van bestaande klanten toe aan de betaalpagina. Vertrouwen winnen via reviews gaat sneller, dan wanneer je zelf verteld hoe geweldig jouw product of dienst is.

Bedank pagina.

De bezoeker is bijna klant en die willen we graag bedanken voor hun aankoop. Maar een andere reden om een bedank pagina aan te maken is om het conversie verlies te meten. Hierdoor kan je makkelijk analyseren wat de aanpassingen doen op de betaalpagina.

Neem is een kijkje op onze contact pagina. wil je meer ideeën en tips? Vul het formulier in! Dan kunnen we sparren over de mogelijkheden.

Let’s create together!

Wij bedenken creatieve designs voor grote en kleine merken. Dat doen we niet alleen, maar samen met jou. Jij en jouw bedrijf zijn het uitgangspunt, daar borduren wij op verder. Benieuwd wat we voor jouw bedrijf/merk kunnen betekenen? We maken graag kennis met je.

Afspraak maken

Instagram

Learn more about our happy brand
Op Instagram delen we projecten en nieuwtjes.